Menu

Sammy Dewaelsche - Sessie mei 2015

Hallo,

Hierbij een verslagje van een sessie in mei.

We zijn 's morgens zeer vroeg vertrokken en na een voorspoedige rit komen we aan , bij het voor ons onbekende water in de Morvan. Na snel onze bagage in onze kamer te hebben gedropt beginnen we met de voorbereiding van ons karper materiaal.

Mijn 2 vis-compagnons zijn volledige karper maagden, dus er volgt eerst een 2 uur durende spoedcursus over knopen, leaders, rigs, lood, enz..

Er is een bootje ter onzer beschikking om het water te verkennen en we gaan op zoek naar een goede plaats om een voerstek aan te leggen.Tijdens ons boottochtje komen we ook langs de andere chalet die aan dit meer gelegen is, de andere gasten ("collega" karpervissers) zijn ook in volle voorbereiding, we maken een praatje en daaruit blijkt dat onze collega's fervente wedstrijdvissers (Enduro's)zijn, ze laten met veel minachting hun professioneel materiaal zien, we zijn onder de indruk van het vele dure materiaal.

Dan maar terug het bootje in om het water verder te verkennen, na veel peilen hebben we uiteindelijk twee, naar ons oordeel, uitstekende stekken gevonden.De ene stek voeren we met Krill langoustine en de andere met Tropical ice. De lijnen worden op de stekken gelegd en nu kan het wachten in spanning beginnen.

Eerst gezellig tafelen met onze wederhelften, met de beetmelders op scherp. Lang hoeven we niet te wachten, iets na middernacht is de eerste run een feit. Het gevecht valt een beetje tegen, maar het blijkt toch een mooie 13.8kg (30.42lb) te zijn; aangezien dit een niet al te groot meer is ben ik toch onder de indruk.

Mijn compagnons zijn de hemel te rijk, terwijl de karper op de onthaakmat ligt staan ze met ogen als schoteltjes te gapen. De tweede run is op dit moment aan de gang en is er iemand anders die van het gevecht kan genieten, dit is een rakker van 12.7kg. De derde run volgt hier een uur later ook op weer 13kg. De eerste nacht van de sessie was dus een succes.

De volgende dagen blijven we een gemiddelde van 3 schubben, rijen en spiegels boven halen en allen tussen de 10kg en de 14kg.

Bij één van de ochtendwandelingen zoeken we onze collega's nog eens op. Ze hebben op 5 dagen welgeteld 1 zeelt van 3kg gevangen, ze zijn erg gefrustreerd als we over onze vangsten vertellen.

Dankzij Speedcarp hebben we dus een zeer productieve sessie gehad. Na een gesprekje met de eigenaars , blijkt dat we alle klasbakken hebben boven gehaald, ze waren ervan overtuigd dat ze weg of gestorven waren, het was al enkele jaren geleden dat ze nog eens te zien waren.

Op een water waar het gehele jaar gevoerd en gevist wordt, wil dit toch wel iets zeggen over de kwaliteit van de producten van Speedcarp.